Проблема ментального здоров’я залишається актуальною у зв’язку з динамічними змінами соціокультурної ситуації та специфічними тенденціями в житті сучасного суспільства. Психологічною службою Красноріченського ліцею проведено анонімне початкове опитування учасників челенджу «Ментальне здоров'я». Метою опитування було вивчення думки респондентів з приводу ментального здоров'я та психологічного комфорту в школі.
Дослідження
проводилося анонімно серед учнів 5-11 класів. Всього психологічною службою було
опитано 102 осіби. Серед них 48% хлопців і 52% дівчат.
1. Аналіз
результатів дозволив виявити наступний розподіл думок стосовно розуміння
поняття ментального здоров’я: 62,4% опитаних дітей вважають, що
добре розуміють, що таке ментальне здоров’я, 14,4% – розуміють в загальних рисах, 23,2% не знають про
ментальне
здоров'я.
2. Як свідчать
відповіді на запитання «Чи можеш ти назвати активності, які допомагають підтримати психічне
здоров’я?» 71% учнів дають позитивну відповідь, 29% – негативну.
3. На питання «Чи подобаються тобі виховні години у вашому класі?» учні дали наступні відповіді: так, мені цікаво -54,6%, інколи -29,1%, зазвичай ні - 16,3%.
4. Відповіді дітей про те, скільки разів за минулий тиждень їх сім'я проводила час разом показали, що більше 3 разів -17,73% , 2-3 рази - 29,2% , 1 раз -33,83% , не проводила -19,24%.
5.Розповідають батькам про своє життя -9,59% відповідають, коли батьки
запитують - 75,31%, розповідають дещо -
7,62% , не
розповідають – 7,48%.
6. Коли виникають проблеми,
переживання, до своїх батьків звертаються -43,66% опитаних, діляться своїми
проблемами в залежності від ситуації 31,88%, не обговорюють це з рідними
-24,46%.
7.Відповіді
дітей на запитання: «На твою думку, наскільки дружнім є твій клас?»: 59% опитаних відповіли «дружній», 24% - у нас є
окремі групи, які не дуже спілкуються між собою, 17%– «більшість спілкується з 1-2
людьми з класу».
8. «Чи є щось, що завдає тобі емоційного дискомфорту у школі?» діти відповідають:
-здебільшого мені комфортно і весело -59%;
-буває некомфортно через неприємні ситуації з однокласниками-24%;
-буває некомфортно через поведінку вчителів -17%.
9.Аналіз
результатів про те,чи поділяться
діти своїми труднощами з вчителями, вказали, що: можуть поговорити з
деякими вчителями -48,73%, є одна вчителька, з ким можна обговорити свої
проблеми -28,21% , вважають дивним обговорювати свої проблеми з вчителями –
23,06%.
10. На
питання «Яким був твій настрій протягом минулого тижня?» опитані відповідають :
- радісний або спокійний
–63%;
- частово було нудно –10%;
- інколи хороший, інколи
було сумно –25%;
- поганий-2%.
Для
підвищення якості профілактичної роботи із покращення
ментального здоров'я здобувачів освіти та враховуючи вищезазначене рекомендується:
1.Розробити
план заходів щодо організації профілактичної роботи практичного психолога, соціального педагога спільно з заступником з виховної роботи, класними
керівниками.
2. З метою
роз’яснення юридично-правових наслідків для осіб, що порушують права дітей,
прав та обов’язків дітей, відповідальності за злочини, скоєні неповнолітніми
соціальному педагогу організувати індивідуальні та
групові консультації.
3. З метою
формування навичок проблемно-вирішальної поведінки у дітей та підлітків
психологу ліцею організувати індивідуальні та
групові консультації.
4. Постійно
інформувати вчителів та дітей про прояви та наслідки психологічного насильства,
булінгу, дискримінації в учнівському середовищі.
5. Проводити
роботу в напрямку вдосконалення психолого-педагогічної компетенції та
підвищення рівня психологічної культури вчителів (психологічне консультування,
соціально-психологічні тренінги, семінари-практикуми, методоб’єднання за участю
працівників психологічної служби) для підвищення ефективності взаємодії
педагогів з дітьми.
6.
Вдосконалювати систему роботи з батьками, застосовуючи новітні
психолого-педагогічні технології, методи та підходи (тренінги ефективної
батьківської взаємодії, індивідуальне консультування, семінари-практикуми,
„круглі” столи тощо).
Немає коментарів:
Дописати коментар