понеділок, 1 березня 2021 р.

Результати початкового опитування учнів Красноріченського ліцею, учасників челенджу "Ментальне здоров'я" (Хеппі Челендж) у рамках програми Healthy Schools: заради здорових і радісних школярів.

Проблема ментального  здоров’я залишається актуальною у зв’язку з динамічними змінами соціокультурної ситуації та специфічними тенденціями в житті сучасного суспільства. Психологічною службою Красноріченського ліцею проведено анонімне початкове опитування учасників челенджу «Ментальне здоров'я». Метою опитування було вивчення думки респондентів з приводу ментального здоров'я та психологічного комфорту в школі.

Дослідження проводилося анонімно серед учнів 5-11 класів. Всього психологічною службою було опитано 102 осіби. Серед них 48% хлопців і 52% дівчат.

1. Аналіз результатів дозволив виявити наступний розподіл думок стосовно розуміння поняття  ментального здоров’я: 62,4% опитаних дітей вважають, що добре розуміють, що таке ментальне здоров’я, 14,4% – розуміють в загальних рисах, 23,2% не знають про ментальне здоров'я.


2. Як свідчать відповіді на запитання «Чи можеш ти назвати активності, які допомагають підтримати психічне здоров’я?» 71% учнів дають позитивну відповідь, 29% – негативну.


3. На питання «Чи подобаються тобі виховні години у вашому класі?» учні дали наступні відповіді: так, мені цікаво -54,6%, інколи -29,1%, зазвичай ні - 16,3%.

4. Відповіді дітей про те, скільки разів за минулий тиждень їх сім'я проводила час разом показали, що більше 3 разів -17,73% , 2-3 рази - 29,2% , 1 раз -33,83% , не проводила -19,24%.


5.Розповідають батькам про своє життя -9,59% відповідають, коли батьки запитують - 75,31%, розповідають дещо -  7,62% , не розповідають – 7,48%.

6. Коли  виникають проблеми, переживання, до своїх батьків звертаються -43,66% опитаних, діляться своїми проблемами в залежності від ситуації 31,88%, не обговорюють це з рідними -24,46%.

7.Відповіді дітей на запитання: «На твою думку, наскільки дружнім є твій клас?»: 59% опитаних відповіли «дружній», 24% - у нас є окремі групи, які не дуже спілкуються між собою, 17%– «більшість спілкується з 1-2 людьми з класу».

8. «Чи є щось, що завдає тобі емоційного дискомфорту  у школі?»  діти відповідають:

-здебільшого мені комфортно і весело -59%;

-буває некомфортно через неприємні ситуації з однокласниками-24%;

-буває некомфортно через поведінку вчителів -17%. 

 

9.Аналіз результатів  про те,чи поділяться діти своїми труднощами з вчителями, вказали, що: можуть поговорити з деякими вчителями -48,73%, є одна вчителька, з ким можна обговорити свої проблеми -28,21% , вважають дивним обговорювати свої проблеми з вчителями – 23,06%.


10.  На питання «Яким був твій настрій протягом минулого тижня?» опитані відповідають :

- радісний або спокійний –63%;

- частово було нудно –10%;

- інколи хороший, інколи було сумно –25%;

- поганий-2%.


Для підвищення якості профілактичної роботи із покращення ментального здоров'я здобувачів освіти та враховуючи вищезазначене рекомендується:

1.Розробити план заходів щодо організації профілактичної роботи практичного психолога, соціального педагога спільно з заступником з виховної роботи, класними керівниками.

2. З метою роз’яснення юридично-правових наслідків для осіб, що порушують права дітей, прав та обов’язків дітей, відповідальності за злочини, скоєні неповнолітніми соціальному педагогу організувати індивідуальні та групові консультації.

3. З метою формування навичок проблемно-вирішальної поведінки у дітей та підлітків психологу ліцею організувати індивідуальні та групові консультації.

4. Постійно інформувати вчителів та дітей про прояви та наслідки психологічного насильства, булінгу, дискримінації в учнівському середовищі.

5. Проводити роботу в напрямку вдосконалення психолого-педагогічної компетенції та підвищення рівня психологічної культури вчителів (психологічне консультування, соціально-психологічні тренінги, семінари-практикуми, методоб’єднання за участю працівників психологічної служби) для підвищення ефективності взаємодії педагогів з дітьми.

6. Вдосконалювати систему роботи з батьками, застосовуючи новітні психолого-педагогічні технології, методи та підходи (тренінги ефективної батьківської взаємодії, індивідуальне консультування, семінари-практикуми, „круглі” столи тощо).

 



Немає коментарів:

Дописати коментар